Odsyłasz na ławkę, wyjaśnij dlaczego

co więcej powiedz, jak ewentualnie zawodnik może wrócić do gry, co musi zrobić? Może uzupełnić energię, żel energetycznym? Może poprawić jakiś element?

Tak na prawdę, młody zawodnik często traktuje to jako karę. I jeszcze nie wiem czasem za co i dlaczego. Nie fajna sytuacja, rodząca szybko bunt.

W tych momentach jak decyzja o „zdjęciu” zawodnika lub tym podobne np. egzekwowanie zasad i kara, szczególnie ważne żeby zawodnik wiedział DLACZEGO. To wydaje się proste ale na prawdę w ferworze zdarzeń nie przywiązujemy takiej wagi do tego. Co ważniejsze zawodnik musi wiedzieć jak może i czy może powrócić. Abstrahując już od zmiany na ławkę. Chodzi mi teraz o inne formy kiedy robimy coś nie po myśli zawodnika. Jeśli to kara konsekwencja musi znać nasze oczekiwania i warunki np. ponownego włączenia do zespołu, ćwiczenia, treningu.
A jak Wy sądzicie ? Co stosujecie ?

komunikacja trener - zawodnik Dobra komunikacja to dobre samopoczucie zawodnika i tym samym szansa na lepszą grę. 

Dlatego może warto dziś przyjrzeć się swoim decyzjom trenerskim, czy są one spójne, jakoś przewidywalne i powtarzalne. Czy nie są zaskoczeniem dla zawodników? ta spójność i konsekwencja jest odbierana jako sygnał autorytetu trenera, w ankietach zawodnicy pokazują, że mocno tego oczekują.


Ze sportowym pozdrowieniem

Sandra Kalinowska, psycholog sportu (Warszawa) 

psycholog sportu warszawa Zajrzyjcie też na facebook
strona oraz grupa 
https://www.facebook.com/Topwyszkoleni/
https://www.facebook.com/groups/psychologiasportu/


Podziel się artykułem